عیب یابی پمپ سانتریفیوژ
نوشته شده توسط : مهدی

عیب یابی پمپ سانتریفیوژ

عیب یابی پمپ سانتریفیوژ : باید پوسته و لوله مکش پمپ سانترفیوژ را حتما قبل از استارت چک کرد تا کاملا از آب پر شده باشد. زیرا که اگر پمپ خالی باشد در این صورت پمپ کار نمی کند و هوا را به جای آن پمپ می کند. به روش های زیر می توان که پمپ های سانتریفوژ را پرکرد :

  • نگه داری آب درون آنها توسط شیر پر کردن پوسته و لوله از آب
  • پر کردن به وسیله پمپ خلا ء
  • باید به وسیله یک ایجکتور بخار ، هوا و یا آب عمل پر کردن صورت بگیرد

بهتر است تا در مورد بعدی به بررسی ولتاژ و چگونگی سیم کشی مندرج روی پلاک بپردازید. و بعد از این مورد باید به اتصال موتور به محور پمپ دقت کنید در صورتی که از توربین های بخار استفاده می کنید بهتر است تا گاورنر را وارسی کنید تا به این ترتیب متوجه این موضوع می شوید که آیا پمپ فشار کامل بخار را دریافت می کند و یا نه .

پمپ سانتریفیوژ

بهتر است تا در گام های بعدی شرایط کار را به دقت وارسی کنید. تا افت فشار اصطکاکی لول و هدهای مکش و دهش مطابق مقادیر معین شده است یا نه. اندازه گیری میزان مکش هم برای این که اندازه مکش طبیعی را به دست اورد مهم است زیرا که مکش طبیعی نباید از ۱۵ فوت ۴/۶m بیشتر باشد. باید که لوله کشی ، صافی مکش و همچنین پروانه مورد بررسی قرار بگیرد. از ان جایی که جهت چرخش پروانه به راست است اگر غیر از این باشد بهتر است تا سریعا عیب آن را برطرف کنید.

برای فهمیدن نشتی بهتر است تا ورودی لوله مکش را مسدود و سپس به این ترتیب لوله را تحت فشار قرار دهید. می توان نشت را از روی افت فشار به وسیله یک فشار سنج نیز تشخیص داد. یکی از علت های افت ظرفیت در پمپ اشاره به این مورد است که درز کردن فقط ۱ % هوا به داخل پمپ ممکن است موجب ۱۰% افت ظرفیت شود. بعد از شناسایی محل نشت بهتر است تا آن را کاملا آب بندی کنید.

مشاهده محصولات پمپ صنعت فا : پمپ آب

در پمپ‌های خروجی پائین بودن سطح جریان خروجی می تواند ناشی از دلایل زیر نیز باشد :

  • مسدود بودن لوله مکش
  • مستهلک شدن پروانه
  • چرخش معکوس پروانه

مسدود بودن لوله مکش

بهتر است تا قبل از هر اقدامی از باز بودن مسیر لوله مکش اطمینان کامل را حاصل کنید و از نبود رسوبات برای این که در جریان ورودی اخلالی ایجاد نکند مطمئن شوید زیرا که در صورت وجود هر گونه اخلال در ورود آب به پمپ سطح جریان خروجی از پمپ بسیار کاهش پیدا می کند.

مستهلک شدن پروانه

یکی از مهم ترین علت های کاهش ظرفیت هیدرولیک پمپ در واقع ساییده شدن و مستهلک شدن پره های پروانه است که باعث مستهلک شدن پروانه می‌گردد.

چرخش معکوس پروانه

یکی از مهم ترین موارد در زمان اتصال الکتروموتور به جریان برق چرخش صحیح آن است پس بسیار مهم است بدانید که موتور ابتدا به چه جهتی می ‌چرخد. در واقع برای دانستن این موضوع روش مناسب این است که بدون اینکه به پمپ وصل شده باشد ابتدا الکترو موتور را روشن و سپس از این که شفت‌ ها در جهت درست و مناسب می ‌چرخند باید اطمینان حاصل کنید.





:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: