عوامل تاثیر گذار در قیمت دیزل ژنراتور
نوشته شده توسط : مهدی

عوامل تاثیر گذار در قیمت دیزل ژنراتور

عوامل تاثیر گذار در قیمت دیزل ژنراتور : در بیشتر انتخاب های ما ،قیمت نقش اساسی را ایفا می نمایدو انتخاب دیزل ژنراتور نیز نمی تواند از این قاعده مستثنی باشد. مرور متن زیرمی تواند یک کمک مختصری برای شما عزیزان باشد تا بتوانید یک انتخاب مناسب با قیمت مناسب داشته باشید.

از اساسی ترین دغدغه های همه ما ،مقایسه خدماتی که میبریم در برابر قیمتی می باشد که ما در مقابل ان خدمت می پردازیم. باید بگوییم که قیمت دیزل ژنراتور نیز مانند سایر محصولات تولیدی به طور کامل تابع کیفیت ،برند ودر نتیجه قیمت قطعاتی می باشد که ازن دستگاه از آنها تشکیل شده است.

قیمت دیزل ژنراتور

فهرست مطالب

 

از آنجایی که دیزل ژنراتور از قسمت های اصلی و مشخص:

  1. موتور دیزل
  2. ژنراتور
  3. تابلو کنترل
  4. متعلقات جانبی،باتری،سایلنسر(خفه کن) اگزوز،شاسی دیزل ژنراتور

تشکیل شده است، بنابراین به آسانی می توان با اطلاع از موارد موثر برقیمت هر جزء ،در مورد قیمت دیزل ژنراتور اطلاعات بیشتری کسب نمود.در ادامه مطلب ما سعی کرده ایم که با ذکر یک سری نکات کلی وهر چند کوتاه شما را راهنمایی نمایین تا به آسانی بتوانید در مورد دیزل ژنراتور اعلام شده تصمیم گیری نمایید. اما دو نکته مهمی که لازم است که قبل از ورود به بحث قیمت دیزل ژنراتور ها آنها را ذکر کنیم!

جهت خرید دیزل ژنراتور وارد لینک روبرو شوید : دیزل ژنراتور

  • داشتن قیمت بالای دیزل ژنراتور و انتخاب بهترین برند به هیچ عنوان نیاز های جانبی و مخصوص به کار شما را از بین نخواهد برد ،در بهترین حالت خدمات ،سرویس نگهداری حداقل هزینه های آتی شما خواهند بود؟

در بعضی از موارد هنگامی که یک خریدار یک دیزل ژنراتور را خریداری می نماید ،به خصوص دیزل ژنراتور های توان بالا ،از نیاز هایی که این دستگاه در آینده خواهد داشت وهمین طور نمیاز های در حین نصب دیزل ژنراتور غافل می شود.به عنوان نمونه در مورد یک نیروگاه MW6 حتی کارشناسان برق الزام به استفاده از یکی از برند مشخص صنعت دیزل ژنراتور داشتند،این نکته کاملا مستثنی است ولی باید به چند مسئله دقت کرد.

  • تولید کنندگان مطرح وبه نام دیزل ژنراتور ،پکیج های خود را به صورت روتین وبا یک مشخصات ثابت تولید می کنند .در این شرایط هرگونه اصلاح وتغییر کاملا سفارشی مطرح می شودوبنابراین با بالا رفتن قیمت ها ،به هیچ عنوان نمی تواند مقرون به صرفه باشد.ولی باید اشاره کنیم که موضوع فوق در شرایطی مطرح می باشد که آن تولید کننده مطرح ،حاضر باشد که چنین کاری را قبول کند ،که در اکثر مواقع چنین اتفاقی رخ نمی دهد.مسائل این چنینی مخصوصاً در درخواست های کارفرمایان در ساخت تابلو کنترل جهت مدیریت بار مصرفی بسیار قابل مشاهده می باشد.ودر موارد مختلف تعبیه ونصب سنسور ویا آلارمها و ماژول های کنترلی خاص (سیستم های مانیتورینگ )بر روی دیزل ژنراتور موجود خود موجب هزینه های چند باره به مجموعه می شود.
  • به هیچ عنوان هیچکدام از تولید کنندگان خارجی نمی توانند برای مشکلات خاص کاری شما کاری را انجام دهند.به عنوان نمونه امر محدودیت فضا ،ساخت داکت رادیاتور ویا کانوپی سایلنت جهت کاهش صدا متناسب با محل نصب …از جمله مسائلی می باشند که حتی استفاده از برترین برند های سازنده دیزل ژنراتور هم نمی تواند به هیچ عنوان مشکل شما را برطرف سازد.

• سعی نمایید که قبل از همه مسائل فروشنده را با فاکتور های صحیح ارزیابی کنید!

همان گونه که شما هم اطلاع دارید شرکت های زیادی در زمینه دیزل ژنراتور در ایران فعالیت دارند.ولی متاسفانه اکثر این شرکت ها بیشتر فرمت بازرگانی داشته ودر غالب واسطه از خارج ویا از تولید کنندگان داخلی به دست مصرف کننده داخلی عمل می کنند.ومی توان گفت که تعداد شرکت هایی که توانمند و تولید کننده دیزل ژنراتور می باشند،شاید به زحمت به تعداد انگشت های دست برسد. به شما عزیزان توصیه می کنیم ،برای اینکه از مشکلات قوق جلوگیری نمایید ،حتما از توانمندی های تولیدی آن مجموعه دیدن نماید.باید گفت که یک مقایسه ای صحیح می باشد که بین دو محصول با ویژگی های یکسان انجام شود.

جهت خرید انواع دیزل ژنراتور دست دوم می توانید از لینک زیر استفاده کنید : دیزل ژنراتور دست دوم

قیمت دیزل بر قیمت دیزل ژنراتور تا چه حدی تاثیرگذار است؟

همان گونه که همه ما می دانیم قسمت دیزل ،پر اهمیت ترین و گران قیمت ترین قسمت هر دیزل ژنراتور می باشد .در یک توان مشخص دیزل ها بر اساس برند و کارخانه سازنده (تکنولوژی ساخت ) آن برند دارای قیمت های گوناگونی می باشند. در بازار ایران،گران قیمت ترین دیزل های مطرح جهانی موجود ،پرکینز انگلستان ،کامینز انگلستان (آمریکا) و ولوو سوئد هستند.باید گفت که همان گونه که قبلا هم اشاره کردیم ،دیزل ولوو تنها در بازه KVA100 تا KVA700 تولید می گردد.وچون محصولات تولیدی این شرکت دارای بازه بسیار کوچکی می باشند بنابراین قیمت دیزل های ولوو پرکینز و کامینز از قیمت دیزل های این شرکت بالاتر می باشد.

ویک نکته دیگر اینکه موتر های کامینز ساخت کارخانه های چین ویا هند از نظر قیمتی در مقایسه به موتور های دیزل تولیدات کارخانه انگلستان در رده قیمتی بسیار پایین تری قرار دارند.همین طور دقت داشته باشید که برخی از رده های دیزل کامینز فقط در کشور های هند و چین تولید می شوند .به عنوان نمونه موتور های دیزل سری KTA50 امروزه فقط در کشور هند تولید می گرددواز نظر قیمتی نسبت به خانواده هم توان خود یعنی QSK بسیار پایین تر است.

باید بکوییم که پایین ترین قیمت دیزل های موجود در بازار مربوط به برند های متفرقه چینی می شود که با قیمت ها و کیفیت های متنوع توسط بزرگانان مختلف وار کشور ما می شوند. به علت حضور کم رنگ ودر نتیجه استقبال کمتر از سایر برند های دیزل(دویتز،…)در بازار دیزل ژنراتور ایران و نیز کوتاه نمودن بحث در مورد عوامل موثر بر قیمت آن برند ها ،نظری داده نشده است.

قیمت ژنراتور تا چه میزانی بر روی قیمت دیزل ژنراتور ها موثر می باشد؟

باید اشاره کنیم که پس از موتور دیزل ، ژنراتور بیشترین تاثی را بر کیفیت و قیمت دیزل ژنراتور دارا می باشد.وژنراتور ها نیز مانند موتور های دیزل بر پایه برند وکارخانه سازنده دارای کیفیت و قیمت متنوعی می باشند.وبه ترتیب ژنراتور استمفورد ساخت کارخانه انگلستان در پله اول ،ژنراتور مکالته ساخت ایتالیا در پله دوم از نظر قیمتی قرار دارند.وژنراتور لوری سومر فرانسه نیز به علت کیفیت بالای خود از نظر قیمتی در رده ژنراتور استمفورد انگلستان می باشد.ولی باید بگوییم که این برند به علت حضور کم رنگ خود در بازار ایران وهمین طور خدمات نسبی ضعیف تر با استقبال کمتری در بازار ایران روبه رو شده است.

نکته : ژنراتور استمفورد و ژنراتور مکالته ای که در چین ساخته می شوند ،درست است که تحت نظارت کارخانه اصلی در چین تولید می گردند ولی از نظر قیمتی بین ۵%تا۲۰% از ژنراتور های کارخانه اصلی در رده پایین تری قرار دارند.

چه عواملی مهمی در کیفیت تابلو کنترل وهمین طور افزایش قیمت دیزل ژنراتور موثر می باشند؟

باید بگوییم که قیمت تابلو کنترل وهمین طور میزان تاثیر آن (بر حسب %) بر قیمت دیزل ژنراتور در یک کیفیت مساوی به توان دستگاه ونوع تابلو دیزل ژنراتور(دستی ،اتوماتیک ،بارالل و…) وابسته می باشد.گفتنی است که قیمت تابلو کنترل ها به ترتیب از بالا به پایین مربوط به تابلو سنکرون ،تابلو اتوماتیک ،وبعد تابلو دستی می باشد.واین مسئله هم به علت افزایش قطعات به کار رفته در تابلو کنترل های بالا می باشد.

وهمچنین برند وهمین طور کارخانه کشور سازنده قطعات تابلو با افزایش توان دستگاه میزان اختلاف قیمت بیشتری را در قیمت دیزل ژنراتور موجب می شوند.در مورد قیمت برند های ساخته شده مختلف دیزل ژنرتور ها باید بگوییم که ،برند های اروپای غربی در بالاترین رده وبرند های آسیای شرقی در رده بعدی وبرند های پینی نیز در رده آخر از نظر قیمتی قرار دارند.





:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: