اتفاق هزینه ساز در مراسم عروسی
نوشته شده توسط : مهدی

اتفاق هزینه ساز در مراسم عروسی

۶ اتفاق هزینه ساز در مراسم عروسی : در برگزاری مراسمات عروسی همیشه اتفاقاتی وجود دارد که این اتفاقات در داشتن مراسم های مفصل و باشکوه استرس هایی را برای برگزار کننده و میزبان مراسم به وجود می آورد؛ و با وجود این استرس ها حتما نگرانی هایی همیشه ذهن شما را در مورد برگزاری مراسم درگیر کرده است. بهترین راه برای خلاصی از این استرس ها و نگرانی ها داشتن یک برنامه ریزی خوب ودقیق است. برای برگزاری مراسم ها حتما نباید یک مراسم بسیار پر هزینه را برگزار کرد ما در این مقاله برای شما می نویسم که با کم کردن بسیاری از مخارج اضافه می توانید یک مراسم بی نظیر داشته باشید.

6 اتفاق هزینه ساز در مراسم عروسی

لیست مهمانان

همیشه مهم ترین مسئله تعیین کننده در مورد بودجه مراسم تهیه لیست مهمان ها است. هر چقدر که به مراسم نزدیک می شوید استرس عجیبی سراغتان می آید بهتر است با یکی از اشنایان نزدیک خودتان درباره دعوت مهمانان مشورت کنید در تهیه لیست مهمانان وقتی نوبت دعوت از دوستانتان می رسد ابتدا شما به سطح بودجه خودتان نگاهی بیندازید .

اگر بودجه شما به اندازه کافی بود برای شلوغ شدن مراسمتان لازم است که تمام دوستان خودتان را دعوت کنید اما برعکس اگر بودجه کافی برای تعداد زیاد مهمان را ندارید باید از دعوت خیلی از مهمانان چشم پوشی کنید بهتر است یک لیست از مهمانان دعوتی را تهیه کنید شما می توانید این لیست را بر اساس نزدیکی و اهمیت موقعیتی افراد تهیه کنید. در دعوت از دوستانتان دوستانی که نزدیک شما هستند در اولویت هستند و نیازی نیست که دوستان دور خودتان و کسانی که شما که در گوشه دیگری از کشور زندگی می کنند و هر چند سال احتمال دیدنشان وجود ندارد حتما در جشن شما حضور داشته باشند.

معرفی تشریفات و موسسه های برگزار کننده مجالس : خدمات مجالس تهران

گل های مراسم و گل آرایی

همیشه زیبا کردن تالار یکی از دغدغه های اصلی میزبان است قرار دادن تاج گل های بزرگ با گل های زیبا و خوش بو در ورودی سالن چشم هر بیننده ای را در بدو ورود خیره می کند. امروزه گل ارایی از زیباترین دیزاین های جشن های عروسی است هر میزبان بسته به بودجه ای که دارد می تواند نوع گل را در تزیین تالار استفاده کند. معمولا برای کم کردن هزینه های تالار می توانید در گل آرایی از گل های مصنوعی استفاده کنید.

مطالعه کنید :   مدیریت مراسم عروسی به یاد ماندنی

تشریفات عروسیتشریفات

معمولا وقتی برای دیدن گل آرایی یک تالار عروسی شما از یک سایت یا البوم مراسم عروسی دیدن می کنید، چیدمان گل های رنگارنگ و گل های رز سرخ و سفید در نگاه اول شما را مجذوب خود می کنند، درست است که این زیبایی بسیار با ارزش است ولی هزینه زیادی باید برای این گل آرایی انجام داد در مراسم های عروسی اگر هزینه گل ها و دیگر تزئینات کنترل نشود مطمئنن هزینه مراسم خیلی بیشتر از معمول می شود. اگر دوست دارید گل آرایی داشته باشید و گل طبیعی بهتر است به جای این که هر گوشه از تالار را پر ازگل کنید، بهتر است که به دیزاینر و گل فروش سفارش کنید که فقط فقط آن محدوده ای که بیشتر جلو دید مهمان ها هستند گل آرایی کنند. استفاده از گل های مصنوعی هم در بین گل های طبیعی برای پر دیدهذ شدن سالن مهم است. شما می توانید برای پر کردن فضای خالی سالن از بادکنک و شمع های مناسب و… استفاده کنید.

بیشتر بدانید : باغ تالار عروسی

میز دسر

امروزه در باغ تالار های عروسی علاوه بر سرو میوه و شیرینی که برای پذیرایی از میهمانان روی میزها چیده می شود بسیاری از خانواده ها در جشن هایشان برای پذیرایی ازحجم زیادی از دسر های مختلف ایرانی و اروپایی را انتخاب می کنند که این امر باعث هزینه های زیادی برای آن ها می شود در صرفه جویی هزینه ها و شربت و شیرینی برای پذیرایی از مهمانان در نبود بودجه کافی بهترین پذیرایی است.

مطالعه کنید :   وظایف ساقدوش در مراسم عروسی

کارت عروسی

در دعوت از مهمانان برای عروسی در بین تمام خاطره ها یکی از شیک ترین کارها و ماندگار ترین کارها انتخاب و خرید کارت عروسی است. عروس و داماد ذوق زیادی برای انتخاب کارت دعوت عروسی دارند. در محاسبه هزینه های عروسی برای صرفه جویی در مراسم بهتر است از کارت های معمولی استفاده کنید طراحی کارت های ساده و شیک از روش های خاص برای دعوت مهمانان است. ارسال کارت دعوت به مراسم عروسی، برای مهمان ها چه کارت گران و لاکچری باشد و چه یک کارت چاپی ساده و به شیوه قدیمی، همیشه هزینه هایی را در بر خواهد داشت. بهتر است که از کارت های معمولی استفاده کنید و خودتان به سلیقه خودتان کارت ها را طراحی و تزیین کنید.

کیک عروسی

خب مشخص است که هرچقدر تزئینات کیک مراسم شما بیشتر و شلوغ تر شود هزینه آن بیشتر می شود. اکثر عروس خانوم ها دوست دارند که در مراسم عروسی شان حتما کیک داشته باشند. اگر بودجه کافی برای تهیه کیک ندارید مجبور نیستیدکه حتما یک کیک چند طبقه با کلی تزئین و گل داشته باشید شما خودتان با مراجعه به یک شیرین فروش از شیرینی پزی بخواهید با روش هایی هزینه های کیک شما را کاهش دهند.

مطالعه کنید: برگزار کننده عروسی , برگزار کننده مجالس

می توانید به جای یک کیک چند طبقه شما یک کیک معمولی و کوچک را برای تهیه کنید؛ مثلا کوچکتر کردن کیک، جلوگیری از ترئینات اضافی، استفاده از باقی مانده های کیک اسفنجی هنگام برس و هزاران روش دیگر که آشنایی دارند. می توانید به جای تزئینات خوراکی از گل های مصنوعی استفاده کنید که زیبایی دو چندان و هزینه ی نسبت کمتری نسبت به گل طبیعی یا تزیئنات خوراکی دیگری خواهند داشت.

مطالعه کنید :   تاریخچه خدمات عروسی

حمل و نقل

ماشین عروس و اجاره ماشین های لاکچری و لوکس همیشه از رویاهای عروس و داماد است اگر بودجه شما برای این نوع ماشین عروس کم است شما حتما مجبور نیستید که با یک ماشین خیلی لوکس و گران در مراسم حاضر شوید اگر نگران تهیه هزینه ماشین هستید باید از این حرف ها که برای مهمانان مهم است شما با آخرین مدل لیموزین به رنگ سفید در مراسم حاضر شوید؟ بگذرید.

درست است که شب عروسی باید خیلی ویژه و عالی برگزار شود ولی نباید بخاطر یک شب شما خودتان و خانوادتان را دچار چالش کنید چون حتی مهمان های شما هم راضی به اینکه شما در تامین بودجه دچار مشکل شوید راضی به این کار نیستند.

مطمئن باشید که شما با هر ماشینی به مراسم بروید مهمان ها با دیدنتان ذوق می کنند. شما می توانید با یک ماشین مدل لاکچری یا ماشین معمولی و البته برند های دیگر حاضر شوید.





:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: