به چه روشی هایی می توان خوش عکس بود؟
نوشته شده توسط : مهدی

به چه روشی هایی می توان خوش عکس بود؟

روش خوش عکس بودن , به چه روشی هایی می توان خوش عکس بود؟ : بدون استثنا همه ی انسان ها از کوچک گرفته تا بزرگ دوست دارند در عکس بسیار زیبا و خوب دیده شوند.ولی بیشتر انها بعد از گرفته شدن عکس وتهیه ان متاسفانه زیاد از عکس خود راضی نیستند . شما باید به عنوان یک عکاس گاهی اوقات هم از افرادی عکس بگیرید که زیاد دارای چهره ی خوبی وقشنگی نیستند ولی وقتی عکس انها را تماشا می کنیم قشنگ به نظر می آیند.

روش خوش عکس بودن

ما باید در این بین دقت کنیم که چه کلکی در کار است که بعضی با وجود چهره ی خوب در عکس زیبا دیده نمی شوند و برعکس تعدادی از افراد هم با اینکه چهره ی زیاد جالبی ندارند ولی در عکس های خود فوق العاده به نظر می ایند.ما در این مقاله تلاش خواهیم کرد که یک سری نکاتی را برای شما باز گو کنیم که شما عزیزان بتوانید با استفاده از انها عکس های زیبایی را از چهره های مختلف وافراد مختلف تهیه کنید که بسیار فوق العاده باشند.

بهترین آتلیه عکاسی در تهران : آتلیه عکاسی عروس

روش خوش عکس بودن :

همان طوری که قبلا هم اشاره کردیم در بعضی از موارد برخی از افراد که در حالت عادی دارای چهره ی بسیار زیبایی هستند در عکس خود زیاد جالب وزیبا به نظر نمی رسند وبرعکس تعدادی از افراد هم داری عکس های بسیار قشنگی هستند با اینکه در حالت عادی چهره انها زیاد جالب نیست.معمولا در عکس ها یک سری خدشه هایی را که ممکن است در صورت یک فرد وجود داشته باشد به طرق مختلف از بین می برند ولی افرادی که خوش عکس هستند زیاد برای این کار تلاش از خود نشان نمی دهند وتنها یک سری مسائل را به طور مشترک وجود دارد را رعایت می کنند.درست است که ممکن است این عمل به صورت ناخوداگاه باشد ولی خوش عکس شدن چیزی است که می توان با تمرین کردن ان را به خوبی یاد گرفت.واز ان به بعد از دیدن عکس های خود لذت برد.

مطالعه کنید :   عکاسی محصولات و کالا , عکاسی تبلیغاتی

تلاش کنید راحت وریلکس باشید

یکی از دلایلی که ممکن است موجب شود تعدادی از افراد در عکس خیلی خوب به نظر نرسند می تواند عصبانی بودن انها باشد.وبرای حل این مشکل هم باید این افراد به این مسئله که عکس انها چگونه از اب در خواهد امد فکر نکنند.و او باید یک نفس عمیق بکشد و سپس ان را بیرون دهد.سعی کنید هیچ موقع نفس خود را در سینه حبس نکنید.معمولا عکاسان حرفه ای بذله گو هستند اگر شما هم به یکی از انها دقت کنید می توانید به این نکته پی ببریدوزیرا انها با این کار می خواهند مقداری از فشار روحی که روی انها است را کاهش دهند.

تمام سعی خود را بکنید که ریلکس وراحت باشید زیرا این حالت موجب می شود که عضلات صورت شما شل شوند وصورت شما در حالت عادی قرار گیرد وشما می توانید بدون انکه تلاش زیادی بکنید یک لبخند زیبا بزنید واین لبخند نیز یک درخشش وشفافیت خاصی را به صورت شما خواهد بخشید.

روش خوش عکس بودن

هرگز سعی نکنید که خود را مجبور به لبخند زدن بکنید وبه زور نخندید در صورتی که از لبخند زدن احساس خوبی ندارید پس سعی نکنید که لب خند بزنید وتنها تلاش کنید که ریلکس وراحت باشید ودر یک حالت طبیعی قرار بگیرید.چنان چه یک حالت مصنوعی به چهره ی خود بدهید ان حالت مصنوعی در عکس شما نیز ظاهر خواهد شد.در صورتی که نمی توانید یک حالت طبیعی به چهره ی خود بدهید می توانید از یک کلک کوچک برای این کار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین عکاس , عکاسی , فیلمبرداری

شما می توانید در هنگامی که مشغول عکس انداختن هستید به فردی بامزه وخوش اخلاق فکر کنید و یا می توانید به یک خاطره ی شیرین که قبلا در زندگی خود داشتید واز یاد اوری ان همیشه لذت می برید بیاندیشید.به طور ناخوداگاه چهره ی شما از احساسات شما تاثیر خواهد پذیرفت. وچنان چه عکسی را که در این حالت گرفته اید تماشا کنید متوجه خواهید شد که یک لبخند بسیار زیبا و ملیحی را بدون هیچ گونه تلاشی به خوبی توانسته اید بزنید.اگر از همه ی اینها بگزریم بهترین ارایشی که یک فرد می تواند در هنگام عکس انداختن انجام دهد لبخند زدن می باشد.

مطالعه کنید :   روش های پیشرفت در عکاسی و کسب مهارت بیشتر

نکته ی بعدی این است که سعی کنید سر خود را کمی به سمت بالا متمایل کنید .

شما می توانید در این هنگام سر خود را مقداری به سمت بالا متمایل کنید .به صورتی که دوربین مقداری بالاتر ازسطح چشمان شما قرار گیرداین کار دارای دو مزیت برای شما است .مزیت اول این است که یک احساس مثبتی از چهره ی شما نمایان می کند .معمولا نگاه به سمت پایین تصویر خوبی را از ما ارئه نمی دهد.مزیت دوم اینکه موجب خواهد شد که سایه روی چانه ی شما نیفتد.واگر شما یک فرد لاغری باشید این کار برای شما بسیار مفید خواهد بود.چسباندن زبان به بالای دهان یک کلک دیگری است که شما می توانید در هنگام گرفتن عکس بزنید.

عادت کردن به نور :

اگر می خواهید یک عکس زیبا و خوبی از چهره ی یک فرد تهیه کنید در این صورت باید نور کافی به چهره ی او بدهید وبرای این کار هم باید از رفلکتورها ویا منعکس کننده هایی که ایجاد درخشندگی نمی کنند بتوانید استفاده کنید.ولی هنگامی که نور زیادی به صورت فرد می تابد در اولین مرحله چشم فرد را ازار می دهد و اولین واکنشی که هر فردی در مقابل ان انجام می دهد معمولا ان فرد اخم می کند.زیرا هنوز چشم های اوبه این نور شدید عادت نکرده است.

ولی در صورتی که شما می خواهید چشمان شما به این نور زیاد عادت کنند بایست مدتی در این محیط قرار بگیرید وپس از انکه چشمانتان به ان نور عادت کرد شروع به گرفتن عکس بکنید.یک نکته ی دیگر نیز برای جلوگیری از اخم کردن سوژه باید عکاس انجام دهد این است که عکاس باید منبع نور هایی را که از بغل وروبه رو به چهره فرد می تابند بیش از اندازه به صورت او نزدیک نکند تا او معذب شود.

مطالعه کنید :   عکاسی کودک , آتلیه عکاسی کودک

مطالبی را که در بالا به انها اشاره کردیم هم می تواند برای شما عکاسان عزیز مفید وپر فایده باشد تا بتوانید با استفاده از ان مطالب عکس های بسیار زیبا وقشنگی را از سوژه های خود تهیه کنید وهم می تواند برای عموم مفید باشد که بتوانند در هنگام عکس گرفتن خوش عکس ظاهر شوند.





:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: