راهنمای انتخاب ریمل مناسب
نوشته شده توسط : مهدی

راهنمای انتخاب ریمل مناسب

راهنمای انتخاب ریمل مناسب : باید گفت که ریمل یکی از بهترین لوازم آرایشی هایی است که تاثیر زیادی در زیبا و درخشان شدن چشم‌ها دارد و همین باعث شده تا محبوبیت خاصی بین خانم ها داشته باشد و به خصوص خانم‌هایی که برای‌شان آرایش چشم، اهمیت بسیاری دارد. همان طور که می بینیم انواع و اقسام ریمل در بازارهای لوازم آرایشی موجود است ریمل‌های که هر یک از برند خاص و با کیفیتی خاصی تهیه شده است درست است که استفاده از ریمل آسان می باشد چون این ماده بلافاصله پس از مصرف اثر زیبایی را از خودش بر روی چشم ها بجا می گذارد.

انتخاب ریمل مناسب

هر ریملی که ساخته شده است همگی داری چندتا خصوصیت خوب است که باید در حین انتخاب ریمل به آن توجه کرد. بسیاری از افراد هستند که نمی توانند یک ریمل خوب و با کیفیت و بسته به نیازشان را پیدا کنند ما در این مقاله راه های انتخاب یک ریمل مناسب و مراحل انتخاب آن را برایتان به طور کامل شرح می دهیم تا افراد تازه کار فرمول انتخاب و استفاده از یک ریمل خوب را با مطالعه این مقاله به دست بیاورند مسلم است که انتخاب یک ریمل خوب و یاد گرفتن روش صحیح استفاده از آن، می‌تواند کمک بیشتری در زیبا کردن چشم های شما داشته باشد.

بهترین آرایشگاه ها و سالن های زیبای تهران : آرایشگاه عروس تهران

اولین مورد :  برس ریمل

همان طور که گفتیم امروزه در بازار های فروش لوازم آرایشی ریمل های مختلفی وجود دارند که قابلیت های زیادی دارند از جمله: بلند کننده مژه، ضخیم کننده، تقویت کننده و موارد دیگر… اما هر یک از این ریمل ها دارای یک برس متفاوت هستند ما برای شما انواع برس و کارایی آن ها را شرح می دهیم.

 

حجیم کردن مژه :

اگر شما جز افرادی هستید که می خواهید مژه های حجیم و ضخیمی داشته باشید شما باید از ریمل هایی با برس های به شکل مویی پر استفاده کنید معمولا برس های که موی بیشتری دارند مناسب است.

بلند کردن مژه :

شما برای بلند تر کردن مژهایتان باید ازیک برس با شکل منحنی که قابلیت فر کننده هم دارند استفاده کنید. چون این نوع برس مژه های شما را بلند و چشم را کاملاً باز تر نشان دهد. پس برای این کار، شما هنگامی که به طور مساوی همه قسمت‌های مژه تان را ریمل می‌زنید باید برس آن را بچرخانید به این ترتیب هم مژه ها فر و هم بلند می شوند.

دومین مورد : فرمول های ریمل

  • ریمل بلند کننده
  • ریمل ضخیم کننده
  • ریمل فر کننده

ریمل بلند کننده مژه :

این ریمل همان طور که از اسمش پیداست مناسب برای افرادی است که مژه های کوتاه دارند و گفتیم که اگر می خواهید که مژه هایتان پر پشت تر به نظر برسد، باید در انتخاب درست ریمل بسیار دقت کنید. این نوع ریمل انتخاب مناسبی برای مژه های کم پشت است؛ و برای دخترخانم ها و خانم هایی که مژه های کوتاهی دارند موثر است چون این نوع ریمل از موادی مانند الیاف تشکیل شده که می توانید بدون جمع شدن ریمل روی مژه ها چندین لایه روی هم ریمل بزنید و به این ترتیب مژه های بلند و حجیم داشته باشید.

ریمل ضخیم کننده مژه :

این ریمل مناسب برای کسانی است که دوست دارند چشمان کشیده و گربه ای داشته باشند. این ریمل چون از ترکیبات غلیظی ساخته شده است و ممکن است حاوی پلیمرهای سیلیکون یا موم باشند که باعث می‌شود مژه‌های شما پرتر بنظر برسد و بهتر است برای کشیده تر دیده شدن چشم در انتهای مژه بیشتر زده شود و یا در قسمت هایی که نیاز دارید مژه برجسته تر باشد بیشتر ریمل بزنید. استفاده از این نوع ریمل ضخیم کننده به مژه‌های شما، حجم و سنگینی می دهد.

 

ریمل فر کننده مژه :

ترکیب این ریمل به نوعی است که مژه ها به طور موقتی فر شوند چون ترکیب این ریمل از فرمول پلیمر و رزین درست شده اند تا بصورت موقتی به فر بودن مژه ها کمک کنند، روش برس کشیدن با این ریمل به این صورت است که در این روش باید به قسمت ریشه مژها ریمل بیشتری زده شود تا فر بودن شکل بگیرد، بسیاری از افراد و آرایشگران توصیه می کنند که برای گرفتن نتیجه عالی بهتر است که ترکیب دو نوع ریمل بلند کننده و ضخیم کننده با هم باشد در این صورت چشمان شما زیبا و منحصربفرد می شود.

نحوه ریمل زدن صحیح

ریمل زدن درست باعث می شود تا چشمانی درشت و جذاب داشته باشید اما این کار روش و اصولی دارد که ما اینجا نحوه صحیح ریمل زدن را بیان می کنیم. ابتدا شما قبل از هر کاری مزه های خودتان را از هرگونه مواد آرایشی تمیز کنید و بعد با استفاده از یک فر مژه به مژه های خودتان موج دهید و فر کنید بعد از اینکه مژه هایتان را فر کردید می توانید ریمل زدن را شروع کنید.

بهتر است که هنگام ریمل زدن نگاه خود را به سمت پایین بیندازید و برس را از ریشه مژه‌ها شروع به کشیدن به سمت بالا کنید با حرکت زیگزاگی برس بکشید چون هنگامی که از ریشه برس ریمل را به صورت زیگزاگ حرکت می‌دهید مواد ریمل روی خط مژه‌ها باقی می‌ماند و باعث پرحجم‌تر شدن مژه می‌شود؛ و اگر این کار را چند بار تکرار کنید مژه‌هایتان پرتر به نظر می رسند پس این کار را دو یا سه بار انجام دهید بهتر است برای ریمل زدن قسمت پایین مژه باید از نوک برس ریمل و نسبت به پلک بالا از ریمل کمتری استفاده کنید.

بیشتر بدانید : بهترین سالن زیبایی عروس

نکته مهم :

  • از آنجایی که برس ریمل استفاده شده دارای باکتری است به هیج عنوان نباید از ریمل شخص دیگر یا ریمل تان را به صورت مشترک استفاده کنید
  • بعضی افراد عادت دارند که ریمل مژه هایشان را با دست می کنند توصیه ما به شما این است که هیچ‌گاه با دست ریمل روی مژه‌ها را نکنید زیرا با این کار مژه های شما دچار ریزش و التهاب می شود پس بهترین روش پاک کردن این است که پنبه‌ای را به شیرپاک‌کن بزنید و بعد پنبه را روی مژ‌ها یتان فشار دهید تا ریمل‌ها درون ماده پاک‌کننده حل شوند و در نتیجه‌ ریمل شما به‌راحتی پاک شوند
  • استفاده از رنگ‌های فانتزی مثل آبی، قرمز، سبز و… برای خانم‌های خیلی جوان مناسب است؛ و بهترین ریمل همان ریمل مشکی است.
  • در مقایسه ریمل های معمولی و ضد آب باید گفت که از آن جایی که پاک کردن ریمل‌های ضدآب، سخت‌تر از ریمل‌های معمولی است و هنگام پاک کردن حتما از مژه ها کنده خواهند به همین دلیل و برای پیشگیری از آسیب‌دیدن مژه‌ها، بهتر است از ریمل‌های معمولی استفاده کنید.
  • تاریخ انقضای ریمل ها معمولا بیش از ۳ ماه است ولی بهترین زمان مصرف ۳ ماه است پس اگر بیش از سه ماه از خرید ریملتان گذشته و محتوای قوطی خشک و چسبناک شده، بهتر است تا آن را دور بیندازید و استفاده نکنید.




:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: