آرایش چشم با داشتن لنز
نوشته شده توسط : مهدی

آرایش چشم با داشتن لنز

آرایش چشم با داشتن لنز : بیشتر افراد عینکی برای اینکه در ارایش چشم هایشان مشکلی پیش نیاید و برای راحتی بیشتر از لنز استفاده می کنند. توجه داشته باشید که در استفاده از لنز باید نکاتی را رعایت کنید تا دچار مشکل خاصی نشوید شاید در هنگام آرایش چشم تان دچار خارش و یا قرمزی شود. ما در این مقاله توصیه ها و راهنمایی هایی که توسط پزشکان تایید شده است را برای شما به طور گویا و کامل ارائه می دهیم تا هنگام مواجه با این سوزش چشم بتوانید مشکلتان را حل کنید و یا اصلا با رعایت بهتر نکات دچار این مشکلات نشوید.

آرایش چشم با داشتن لنز

مرحله اول :

قبل از اینکه دست به لوازم آرایشی تان بزنید اولین کاری که باید بکنید این است که لنز هایتان را در داخل چشم هایتان قرار دهید. این به این علت است که بعد از آرایش چشم هایتان اگر لنز هایتان را بگذارید ممکن است که مقداری از مواد آرایشی وارد چشمتان شود و در پوشش نازکی (غشای اشکی) که از چشمتان محافظت می کند مواد آرایشی وجود داشته باشد اینکار چون شما لنز را روی سطح کثیفی قرار می دهید باعث سوزش و خارش می‌شوید، بلکه حتی ممکن است باعث عفونت چشم شما نیز بشود.

بیشتر بدانید : آرایشگاه عروس

مرحله دوم :

در هنگام استفاده از لنز شما باید خیلی مواظب باشید مخصوصا در آرایش چشم هایتان اگر که می خواهید از سایه چشم پودری استفاده کنید معمولا سایه به دلیل فشرده بودن احتمال خیلی را دارد که وارد چشم شما شودولی باز هم نباید ریسک کرد و باید خیلی ارام سایه زد اگر از سایه پودری استفاده می کنید باید خیلی مراقب باشید در این مورد کارشناسان آرایشی توصیه می کنند تا قلم موی آرایش خود را قبل از سایه زدن چشم مرطوب کنید تا سایه چشم، بهتر به پوست شما بچسبد و چیزی به چشم شما وارد نشود.

مرحله سوم :

بهترین نوع خط چشمی که برای شما مناسب است خط چشم مایع است پس باید مراقب باشید و در کشیدن خط چشم تان دقت کنید. از ان جایی که خط چشم مایع برای سلامت چشم بی خطر است زیرا برای کشیدن لازم نیست که به چشم هایتان زیاد فشار وارد کنید؛ اما استفاده از مداد ممکن است باعث شود که برای کشیدن خط روی پلک تان، فشار وارد کنید و با این کار پلکتان را خراش دهید. برای کشیدن خط پایین چشم تان و برای جلوگیری از ریزش مواد به داخل چشم تان توصیه ما این است خط چشم را خارج از چشمتان بکشید چون وقتی مستقیما در داخل پلک پایین خط چشم می کشید ۱۵ تا ۳۰ درصد ذرات بیشتر وارد لایه محافظتی چشم می شود و سرانجام چشم را دچار عفونت، سوزش، خشکی و حتی تاری دید می کند.

آرایشگاه عروس

مرحله چهارم :

ریمل مناسب برای چشم های شما به توصیه کارشناسان ریملی است که عاری از ذرات فیبر باشد. پس درصورتی که از لنز استفاده می کنید بهتر است از ریمل واترپروف استفاده کنید یعنی شما از مصرف ریمل‌های حجم‌دهنده باید خودداری کنید، زیرا ممکن است ذرات داخل ریمل (که عموما متشکل از موادی مشابه نایلون، ابریشم و یا ریون هستند) هنگام فرچه کشیدن به مژه ها خرد شده و وارد چشم شود و باعث بروز مشکلاتی نیز سوزش و ابریزش چشم شوید.

مرحله پنجم :

در مرحله آخر به شما توصیه می شود که قبل از اینکه قصد پاک کردن آرایش صورتتان را داشته باشید حتما لنزهایتان را از چشم خارج کنید چون موقع پاک کردن آرایش چشم معمولا باید از مایعات حلال استفاده کنید به گفته کارشناسان، اگر لنز خود را قبل از پاک کردن آرایش چشم خارج کنید، می‌توانید چشم‌های خود را بدون پاره شدن و مخدوم شدن لنز و ورود مواد پاک کننده به چشم تان، پاک کنید. این نکات را رعایت کنید تا سلامت چشمتان را حفظ کرده باشید. افراد سیگاری که لنز در چشم دارند ۸ برابر افراد غیرسیگاری در معرض خطر زخم قرنیه و عفونت چشمی هستند.

 

نکته مهم:

در استفاده از لنز شما قبل از هر اقدامی و قبل از تماس با لنز حتما باید دست‌تان را کاملا بشویید. رعایت بهداشت در کسانی که به طور مداوم از لنز استفاده می کنند خیلی مهم است پس اگر به طور مرتب از لنز استفاده می‌کنید باید ناخن‌هایتان را هم کوتاه کنید چون ممکن است که ناخن‌های بلند تان به سطح لنزها و چشم‌تان آسیب وارد کند. از آب معمولی (آب جوشیده) برای شست‌و‌شوی لنزها استفاده نکنید و حتما از محلول‌های مخصوص نگهداری لنز استفاده کنید.

معمولا لنزها سطح روی چشم را پوشش می دهند و این پوشش چشم ممکن است که از رسیدن اکسیژن به چشم جلوگیری کند؛ که باعث خشکی چشم می شود. پس برای رهایی از این بهتر است تمام کسانی که از لنز استفاده می‌کنند، همیشه یک یا چند بسته قطره اشک مصنوعی با خود داشته باشند تا در این مواقع از آنها استفاده کنند. وسایل آرایشی جز وسایل شخصی است پس یادتان باشد که هرگز وسایل آرایشی خودتان را برای استفاده به کسی امانت ندهید و یا اصلا نباید از لوازم آرایشی فرد دیگری هم استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: